TELEFONLA NASIL GÜZEL FOTOĞRAF ÇEKİLİR?

by - Mayıs 14, 2019


Merhabalar, nasılsınız?
Sizin için güzel bir gün diliyorum.  kalpkalp.

Telefonunuzla fotoğraf çekerken dikkat etmeniz gereken belli başlı noktaları sizin için toparladım. 




*Telefonunuz ile fotoğraf çekmeden önce telefonunuzun kamerasını silmeyi unutmayın! Kimi zaman attığınız fotoğraflarda da fark ediyorum ki fotoğraflarınız bulanık oluyor. Bunun nedeni kameranın lekeli olması.


*Fotoğraf çekerken zoom yapmayın. Bu fotoğrafın görüntü kalitesini düşürecektir. Bunun yerine objeye ya da kişiye doğru yaklaşın.

*Havada uçarken fotoğrafınız olsun istiyorsanız yapmanız gereken tek şey fotoğraf çekim tuşuna basılı tutmak. Bu şekilde telefon seri çekim moduna geçiyor ve havada fotoğraf çekmek için aşırı çaba göstermenize gerek kalmıyor.

*Daha aydınlık fotoğraflar çekmek istiyorsanız ışık kaynağını karşınıza alın. Bazen fotoğraf çekilip baktığınızda bu fotoğraf karanlık çıkmış diyorsunuz. Heh işte bunun sebebi ışık. Bunu önlemek için ışığın gelişine göre konumunuzu belirleyin.

*Derseniz ki ben karanlık,siluet şeklinde fotoğraf çekmek-çekilmek istiyorum. Bu sefer ışık kaynağını arkanıza alın. Işık arkadan geldiği için karanlık çıkacaksınız.


*İphonelarda HDR farklı pozlamalara sahip birden fazla fotoğrafı çeker ve bunları otomatik olarak birleştirip iyi aydınlatılmış bir fotoğraf sunar. Bu mod karanlık kısımların daha aydınlık daha net görünmesini sağlıyor. Eğer telefonunuzda bu mod yoksa snapseed gibi uygulamalarla önceden çekmiş olduğunuz bir fotoğrafa HDR modunu uygulayabilirsiniz. 

*Telefonunuzda portre modu varsa otomatik olarak odak noktasının arkasını bulanıklaştırabilirsiniz. Olmayanlar da bunu programlar ile yapabilir, üzülmeyin ben varım!  :D


*Bir Tüyo! Kulaklığınızın ses arttırma-azaltma tuşları ile fotoğraf çekebileceğinizi biliyor muydunuz? Bazı zamanlar deklanşöre basmaya .çalışmak zor olabiliyor ve telefonun hareket etmesine neden oluyor. Buna engel olmak için kulaklığınızı kullanın. :)







                                      Umarım faydalı bir içerik olmuştur. Öpüyorum çokça!



You May Also Like

0 yorum